Halkalı-Ispartakule arasında hızlı tren tünel açma çalışmalarının başlatılmasıyla ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin 2053 Ulaştırma ve Lojistik ana planı ve yol haritasına uygun olarak demiryolu hatlarını genişleteceğini ve hızlı tren hizmeti alan il sayısını 52'ye yükselteceğini belirtti. Bu büyüme, Türkiye'nin demiryolu hat uzunluğunu 28,590 kilometreye yükseltecek.

2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ve Türkiye'nin Demiryolu Yatırımları

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin önemli bir parçası olan tünel açma çalışmaları başlatıldı. Proje, Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasında köprü görevi görmesi ve coğrafi konumunun sunduğu ekonomik ve ticari avantajları maksimize etmesi amacıyla, demiryollarında yeni bir atılımı simgeliyor.

İzmit’te Hıdırellez coşkusu devam ediyor İzmit’te Hıdırellez coşkusu devam ediyor

Son 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yapıldığını belirten Uraloğlu, Türkiye'nin 2003 yılında başlattığı demiryolu gelişim hamleleri sonucunda 2023 yılı itibariyle demiryolu ağına yaklaşık 3,000 kilometre eklediğini, bunun 2,250 kilometresinin Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve hızlı tren hattı olduğunu açıkladı. Bu yatırımlarla demiryolu ağının toplam uzunluğunu 14,000 kilometreye çıkarıldı ve hatların yüzde 60'ı sinyalli, yüzde 40'ı ise elektrikli hale getirildi.

 YHT hizmeti olmayan illerde, özellikle Tokat gibi bölgelerde, bu hizmetlere olan beklentinin artmasına yol açıyor. Hızlı tren hattı projelerinin tamamlanması, Türkiye'nin çeşitli bölgelerine daha hızlı ve etkili bir ulaşım seçeneği sağlayacak ve böylece ekonomik ve sosyal fırsatları artıracaktır.