İSTANBUL (AA) - Cengiz İnşaat'ın yapımını üstlendiği, Akdeniz, Balkanlar ve Orta Avrupa'yı birbirine bağlayan Karavanke Tüneli'nde sona gelindi.

Rekolte için doğru ilaçlama ve sulama önerisi Rekolte için doğru ilaçlama ve sulama önerisi

Şirketten açıklamaya göre, tünelde kazı çalışmalarının tamamlanması nedeniyle, Slovenya Hükümeti tarafından Hrusica'a bir tören düzenlendi.

Törene Slovenya Başbakanı Robert Golob, Altyapı Bakanı Alenka Bratusek, Türkiye’nin Lübliyana Büyükelçisi Aylin Taşhan, devlet yetkilileri ile Cengiz İnşaat yöneticileri ve çalışanları katıldı.

Açıklamada konuşmasına yer verilen Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Asım Cengiz, Karavanke Tüneli'nin Slovenya sınırları içinde inşa edilen en uzun kara yolu tüneli olduğunu belirterek, "Elverişsiz zemin koşulları, yeraltı suyu çıkışı ve yoğun metan gazı varlığı gibi nedenlerle çok zorlu şartlarda çalıştığımız, ileri mühendislik bilgilerimizi aktardığımız bir proje olarak gerçekleşti." ifadelerini kullandı.

Proje için iki kez yapılan ihalenin ikisini de kazandıklarını belirten Cengiz, şunları kaydetti:

"Ülkede altyapı projesi yapan ilk Türk şirket olduk. Halihazırda bölgede bulunan tünel yetersiz kaldığı için ona ek olarak bu tünelin yapılması kararı alındı ve iki ülke, kendi bölgelerinde kalan bölüm için ihale yaptılar. Toplam uzunluğu 7 bin 822 metre olan Karavanke Tüneli'nin Slovenya tarafındaki 3 bin 446 metrelik kısmını biz inşa ediyoruz. Tünel açıldığında, 1991 yılında tamamlanan ve halihazırda faaliyette olan diğer tünelin renovasyonu yapılacak ve bu süre içinde bizim tünelimiz tek tüp olarak gidiş geliş için kullanılacak. Eski tünelin renovasyonu tamamlandığında ise bizim tünelimiz sadece Slovenya – Avusturya yönü için trafiğe açılacak. Karavanke Tüneli, bölgesel kalkınmaya, ticarete ve turizme katkıda bulunurken yolcular ve kargolar için de uygun ve verimli bir ulaşım rotası sağlayacak.”

- Slovenya'da bir Türk şirketi tarafından yapılan ilk alt yapı projesi

Cengiz Holding'in grup şirketi Cengiz İnşaat tarafından yapılan proje, aynı zamanda Slovenya'da bir Türk şirketi tarafından yapılan ilk altyapı projesi oldu. Slovenya ve Avusturya sınırının ortasından geçen tünelin 2025'in üçüncü çeyreğinde tamamlanarak trafiğe açılması planlanıyor.

İhale bedeli 120,2 milyon avro olan Karavanke Tüneli, Avrupa Birliği tarafından finanse ediliyor. Proje kapsamında, gişelerden tünele kadar gelen yolun yanı sıra, 165,2 metre uzunluğunda ön germe çelikli köprü, tünelin havalandırma, aydınlatma ve diğer elektromekanik sistemlerinin yönetiminin yapılacağı bir portal binası ile bin metrekarelik 3 katlı bir idare binası da Cengiz İnşaat tarafından tamamlanarak Slovenya Karayolları Genel Müdürlüğü'ne teslim edilecek.

175'i Türk 225 kişinin istihdam edildiği tünel trafiğe açıldığında diğer tünelin renovasyon dönemi olan üç yılda toplam 15 milyon aracın geçmesi bekleniyor.