Sağlık Meslek Lisesi Koyunbaba´yı Türkiye´ye tanıtıyor

Osmancık İsmail Karataş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Osmancık´ın en büyük değerlerinden olan Koyunbaba´yı "Şehrimin Efsaneleri" projesi kapsamında araştırdı.

Okulların işbirliği içinde proje yaparak öğrencilerin gelişimlerini artırmayı amaçlayan, Avrupa okullarının iletişim platformu olan Etwining Okul Ağında Nisan ayında Tekirdağ BİLSEM öncülüğünde ve ülke genelinde 40 farklı şehrin katılımıyla Şehrimin Efsaneleri isimli proje başarı ile tamamlandı.

Proje kapsamında İsmail Karataş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı Meryem Aşkın ve 6 öğrenci, Osmancık'ın bir değeri olan Koyunbaba´yı yerel halk ile görüşerek, kaynak taraması yapılması sonucu araştırdılar.

 

Öğrencilerin ülkemize ait kültürel zenginlikleri araştırarak öğrenmeleri ve yörelerinde anlatılan efsaneleri derleyerek dijital kitapta toplamaları amacı ile gerçekleştirilen Şehrimin Efsaneleri isimli proje, 40 farklı şehir ve 49 proje ortağının katılımı toplam 3 aylık bir sürede tamamlandı.

Proje sürecinde projeye katılan öğrenciler, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yörelerinde anlatılan önemli efsaneleri derlediler. Okulların yapmış olduğu tüm çalışmalar Twinspace sayfaları üzerinden paylaşıldı. Web 2.0 araçlarının da yoğun olarak kullanıldığı projede, öğrencilere dijital platformda kendilerini geliştirme imkanı sağlamış oldu. Osmancık´ın en büyük değerlerinden olan Koyunbaba´yı da proje kapsamına aldırarak Türkiye´ye tanıtma imkanı yarattılar.

Proje sonunda yapılan çalışmalar ulusal destek servisine sunularak Ulusal Kalite Ödülüne başvuruda bulunuldu. 

Selma Çetindere

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.