Osmancık Akören Şehit Erol Keskin İlk / Ortaokulu'nun gerçekleştirdiği Okuma Projesi kapsamında en çok kitap okuyan ve okuduğunu anlayan öğrencilere gram altın hediye edildi.

Karne töreninde ayın öğrencisi seçilen arkadaşları ile beraber ödüllerini alan Akören Ş.E.K.O öğrencilerinin mutluluk sevinçleri, arkadaşlarının ve öğretmenlerinin alkışlarıyla perçinlendi.

Ödül töreninde öğrencilere hitap eden Okul Müdürü Recep Çolak, "azim ve gayret dolu bir eğitim öğretim dönemini daha geride bıraktık. Bu yıl her zamanki gibi uyguladığımız okuma projesi etkinliklerine katılımınız her zamankini katlayarak yüzde 70'leri geçti. Biz de bu gayretlerinizi karşılıksız bırakmak istemedik ve en çok kitap okuyan öğrencilerimize kitap kurdu belgesi ve kitap armağanı ile gram altın hediye ettik. Tabi bu etkinlik sürecinde öğretmenlerinizin katkıları gözardı edilemez. Onların takip ve yönlendirmeleri sizin iştiyakınızı artırdı" dedi.

Öğrencileri ödülle teşvik etmenin en önemli motivasyon kaynağı olduğunu ifade eden Recep Çolak, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Eğitimde başarının olmazsa olmaz şartı okumaktır. Maalesef öğrencilik döneminde olsun, yetişkinlik döneminde olsun okuma oranı açısından gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında hatırı sayılır bir farkla gerilerdeyiz. Okulumuzda bu handikapı aşmak ve öğrencilerimizi güdülendirmek için en çok kitap okuyana altın ödülü teşviki koyduk. Bu sayede öğrencilerimizde bir iştiyak oluşturduk. Öyle ki, teneffüslerde ve boş vakitlerde elinde kitap olmayan öğrenci görmek nerdeyse imkansız hale geldi. Bu görüntü projemizin ne kadar isabetli ve verimli olduğunu göstermesi açısından bizim için yeterliydi. Öğretmenlerimiz de öğrencilerimizi takip ve yönlendirme noktasında hiç bir fedakarlıktan kaçınmayarak onlara destek oldular. Biz de öğrencilerimizin bu gayretlerini gram altınla ödüllendirdik. Ayrıca "Kitap Kurdu" belgesi ve kitap ödülleriyle de destekledik. Bu çalışma ile öğrencilerimize hedef koyduk ve başarılarını yükseltmeyi amaçladık. Şayet ileride arzu ettikleri bir yere gelirlerse kuşkusuz bu tür etkinliklerin katkısı sayesinde olduğunu kendileri de idrak edeceklerdir. Bu noktada bizim vazifemiz onları teşvik etmek, rehberlik yapmak ve yönlendirmektir."

Bu projede dayanak noktası argümanın öğrenciye görev yüklemekten ziyade, okumanın bir zevk ve mutluluk faaliyeti olduğu bilincini onlara aşılamak olduğunu vurgulayan Çolak, bu vesile ile öğrencilerin hayal dünyalarının zenginleşmesine ve şekillenmesine katkı sunduklarını da belirtti.

Okul Müdürü Recep Çolak, okuma etkinliğinin öğrencilerin kendilerine olan güveni artırdığını ve kedilerini iyi ifade etme becerileri ile okuma hızlarını geliştirdiğini de sözlerine ekleyerek; "bu atmosferin onların gözlerinde oluşturduğu ışıltıyı görmek bir eğitimci ve rehber için en büyük mutluluk ve gurur kaynağıdır" dedi.