Osmancık’ta insanları isyan etme noktasına getiren Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) uygulamasının yeniden başlatılmasına tepkiler sürüyor.

Adeta Osmancık ilçesiyle özdeşleştirilen EDS uygulamasının ilçenin imajını önemli ölçüde zedelediği belirtilirken, ‘güzel Osmancık’ın EDS ile anılmasını istemiyoruz” denildi.

Osmancık’ta EDS uygulamasının yeniden başlatılmasıyla ilgili olarak bir istişare toplantısı düzenlendi.

Çorum Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Tahsin Şahin başkanlığında gerçekleştirilen toplantıya Osmancık Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Bilal Karatağ ile Osmancık Esnaf Odası Başkanı Bayram Çalışkan katıldı.

EDS’nin masaya yatırıldığı toplantıda Osmancık D-100 Karayolu kenarında faaliyet gösteren leblebiciler ve değer esnafların yaşadıkları sorun ve mağduriyetlerde ele alındı.

‘HIZ LİMETLERİ YENİDEN BELİRLENMELİ’

Toplantıda konuşan Çorum Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Tahsin Şahin, EDS’deki hız limitlerinin yeniden belirlenmesinin yaşanan sorunları önemli ölçüde gidereceğini belirtti.

EDS’deki hız limitinin 70 ve 82 olarak belirlenmesini isteyen Şahin, “EDS’de hız limitleri çok yanlış. Burada hız limiti 50 ve 70 yerine, 70 ve 82 olarak belirlenmesi gerek. Türkiye’nin başkentinde hız sınırı 82 ise Osmancık’ta da 82 olarak uygulanması gerek. Eğer bu düzenleme yapılırsa herkes bu kurala uyar ve yaşanan mağduriyetlerde önemli ölçüde ortadan kalkar” dedi.

‘EDS, OSMANCIK’IN İMAJINI ZEDELİYOR’

Osmancık’ın EDS uygulamasından son derece muzdarip olduğunu ifade eden Osmancık Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Bilal Karatağ ve Osmancık Esnaf Odası Başkanı Bayram Çalışkan ise “güzel Osmancığımızı yanlış EDS uygulaması ile tanıtmak istemiyoruz” diyerek soruna acil çözüm bulunmasını istediklerini belirttiler.

Yanlış EDS uygulamasının Osmancık D-100 Karayolunu kullanan sürücüler kadar, yol kenarında faaliyet gösteren leblebici esnafı ile diğer esnafları da ciddi biçimde mağdur ettiğini dile getiren Bilal Karatağ ve Bayram Çalışkan, “EDS’deki yanlış uygulamalar nedeniyle Doğuyu, Batıya bağlayan D-100 Karayolu artık sürücüler tarafından tercih edilmez hale geldi. Bu durum yol kenarında faaliyet gösteren esnafı ciddi biçimde etkilemektedir. Öyle ki esnaf artık bir şişe su dahi satamaz hale gelmiştir. Osmancık yol boyundaki esnaflar ilk defa bu kadar mağdur hale gelmişlerdir. Esnafın artık nefes alacak hali dahi kalmamıştır” dediler.

‘YOL BOYUNDA TİCARET %50 AZALDI’

Yanlış EDS uygulamasından dolayı perişan hale gelen birçok esnafın kepenk kapatmak zorunda aldığını, birçok esnafın ise kepenk kapatmak için gün saydığını kaydeden Osmancık Şoförler ve Nakliyeciler Odası Başkanı Bilal Karatağ ve Osmancık Esnaf Odası Başkanı Bayram Çalışkan, uygulamadan dolayı yol boyundaki ticaretin %50 oranında düştüğünü savunarak, “EDS’den dolayı hemen her esnaf, sanayici, yol kenarı ve çarşı esnafı mağdur” ifadesini kullandılar.

Osmancık’ın giriş ve çıkışına asılan ‘Sadrazamlar Şehri’ tabelasının Osmancık’a çok yakıştığını, ancak yanlış EDS uygulamasının Osmancık’ın Türkiye’nin dört bir tarafında kötü ve yanlış anılmasına neden olmasının üzüntüsü içerisinde olduklarını özellikle ifade eden Bilal Karatağ ve Bayram Çalışkan, “EDS’de tabelamıza ve şehrimize uygun bir sistem istiyoruz.

EDS konusunda acil kararlar alınarak, yaşanan mağduriyetlerin giderilerek, Osmancık’ın EDS çilesinin sona erdirilmesini bekliyoruz” şeklinde açıklamada bulundu.

‘EDS DEĞİL, UYGULAMASI YANLIŞ’

Tepkilerinin EDS’ye değil, EDS’deki yanlışlıklara olduğunu bir kez daha dile getiren Karatağ ve Çalışkan, “ EDS sistemi kesinlikle kötü değil. Nitekim uygulamayla birçok ölümlü ve yaralanmalı kazanın önüne geçilmiştir.

Fakat bunun yanı sıra EDS’nin kurulumu itibari ile kurulan noktalar arasındaki mesafelerin sıklık derecesi, EDS işaret levhalarının fark edilmeyecek kadar küçük olması, sürücülerin 7 bin TL’ye kadar ulaşan para cezası yenilmesine sebep oldu. Öyle ki sürücüler artık bu yolu kullanmamaya büyük özen gösterir duruma gelmişlerdir.

Bu durum sadece esnafın kaybı değil şehrimizin de kaybı anlamına gelmektedir.

Uygulamaya karşı değiliz, ama kurallar üst ve alt geçit, bariyerler, yan yollar ve hız oranını artırmak gibi bazı önlemler alınmalı.

Osmancık Şoförler ve Nakliyeciler Odası ve Osmancık Esnaf Odası olarak konuyla ilgili talep ve isteklerimizi ilgili kurumlara bildirdik. Ancak şu ana kadar olumlu bir sonuç alamadık. Osmancık’ın geleceği adına EDS konusunda acil çözüm bekliyoruz” şeklinde açıklamada bulundular.