Osmancık Koyunbaba Köprüsünde Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü yaptırılan restorasyon çalışmaları devam ediyor.

Kemerler ve ayaklardaki çalışmalarının tamamlanmasının ardından köprünün korkuluk taşlarının yerleştirilmesine geçildi.

Osmancık Belediye Başkanı Hamza Karataş, Başkan Yardımcısı Kadir Eskiadam ile birlikte Koyunbaba Köprüsündeki restorasyon çalışmalarını inceldi.

Karataş, şantiye şefi İnşaat Mühendisi Abdullah Ali Sağ’dan çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

Köprüdeki çalışmaların büyük oranda tamamlandığını belirten Sağ “Ankara 2. Nolu Bölge Koruma Kurulu ve Karayolları tarafından onaylanan proje doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şu anda korkuluk çalışmaları yapılıyor” dedi.

ORJİNAL ESERE UYGUN RESTORE EDİLİYOR

Şantiye Şefi Sağ, literatür taraması yapıldığını belirterek “Korkuluklar orijinal haline uygun yapılıyor. Zaten literatür taraması yapıldı. Literatürde de şu an yapıldığı gibi. Köprü daha önce de restore edilmiş. Önceki restorasyonlarda korkuluk taşları tamamen değişmiş ve dışa alınmış. Bu çalışma ile köprü asıl haline getirilmiş olacak” ifadelerini kullandı.

KORKULUK TAŞLARI NEDEN ORJİNAL KAYNAĞINDAN ALINMIYOR?

İnşaat Mühendisi Sağ, gazetecilerin “Köprünün taşları neden orijinal kaynağından alınmıyor?” sorusuna ise “Kemerler ve ayaklarda köprünün orijinal kaynağından alınan taşlar kullanıldı. Ancak korkuluk taşlarının büyüklüğünde tek parça orijinal kaynağından çıkmıyor. Korkulukların iki parçada yapılmasını da idare kabul etmiyor, sağlam da olmaz zaten. Bu nedenle Koruma Kurulu ve İdare orijinal taşları ile aynı kalitede taş kullanılmasını öneriyor.” dedi.

Restorasyon çalışmalarının son aşamasının benzetme olduğunu belirten Sağ, taşlar yerleştirildikten sonra yüzeyinde eskitme yapılarak yapı benzerliğinin sağlanacağını ifade etti.

KARATAŞ “ÇALIŞMALARI YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ”

Osmancık Belediye Başkanı Hamza Karataş da köprüdeki restorasyon çalışmalarını yakından takip ettiklerini ifade etti.

Çalışmaların Karayolları tarafından yapıldığını kaydeden Karataş “Koyunbaba Köprüsü Osmancık’ın en önemli tarihi mirası. Böyle büyük bir mirasın korunması gerekiyor. Köprü bütünüyle risk altında olduğundan eserin korunması için restorasyon kararı alındı.

Mülkiyeti Karayollarına ait olduğundan restorasyon çalışmaları da Karayolları tarafından yapılıyor. Belediye olarak doğrudan müdahil olamasak da restorasyon çalışmalarını yakından takip ediyoruz. Zaten çalışmalarla ilgili 2 Nolu Bölge Korumu Kulu ve Karayolları yetkilileri tarafından sık sık denetim yapılıyor. Biz de çalışmaları takip ediyor ve ilgili kurumlarla sürekli istişare halindeyiz” diye konuştu.