Para Dergisi’ne röportaj veren Ahlatcı Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ahmet Emin Ahlatcı, Ahlatcı Kuyumculuk olarak gerek iç pazarda gerekse dış pazarlarda büyümeye devam ettiklerini söyledi.

Ahmet Emin Ahlatcı, ‘2019 yılında gerçekleştirdiğimiz 1.3 milyar dolarlık ihracatla Türkiye'nin en büyük altın ihracatçısı konumundaydık. Şirket olarak 2019 ve 2020 yıllarında teknolojiye yaptığımız yatırımlarla, rafinerimizde 20 saatlik olan vardiya süresini 24 saate çıkardık. 2019 da 3 milyon Euro'luk makine yatırımı yaptık. İnsanların yapacağı işleri makinelere ve robotlara yüklemeye başladık. 2020 yılında ise pandemi dolayısıyla diğer işletmelerden işten çıkarma haberleri geldiği bir süreçte, biz istihdamımız yüzde 10 oranında artırdık. Şu anda bünyemize 2021 Ocak ayında Enerya Gaz Dağıtımın katılması ile birlikte 4 bin 250 çalışanımız bulunuyor" diye konuştu.

1 AYDA 2 YILLIK ALTIN ÜRETİLDİ

2020 yılında pandemi nedeniyle ihracatın 600 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiğini kaydeden Ahlatcı, söyle devam etti:

"Buna mukabil iç piyasada ise pazar payımızı daha da büyüttük. Tabi bu dönemde insanların gram altına yatırım yaptığı bir dönemden de geçtik. 2020 yılında düğünler azdı, fakat Türk insanı bu dönemde altın alımını düğün yerine yatırım için yapmış oldu. Öyle ki biz de Ahlatcı Kuyumculuk olarak iki yıl önceki ürettiğimiz gram altın miktarını, pandemi döneminde bir ayda ürettik. Bu bağlamda gram altın tarafına da 1 milyon Euro'luk yatırım yaptık. 2019 yılsonunda ciromuz 21.5 milyar dolar olmuştu. 2020 sonunda ise 27.6 milyar dolan gerçekleştik. Öte yandan Mart - Haziran döneminde kimse bir ihracat yapamadı. Yolcu ve kargo uçakları çalışmadı. THY ve IMMIB'in katkılarıyla kargo uçakları çalışmaya başladıktan sonra, bizim ticaretimizin de önü açılmış oldu, Haziran ayında bu hatlar açılsaydı ihracat rakamlarımız daha üst rakamlara ulaşabilirdi. 2020 yılı sonunu ise 511 milyon USD ihracat ile kapattık. Bununla beraber kuyumculuk sektörü direkt olarak üretim yapılması gereken bir sektör. Yani evden çalışma durumu söz konusu değildi. Ahlatcı olarak biz de ancak satış tarafında dijitalleşebildik. Ahlatcı kuyumculuk ve diğer bilindik e-ticaret sitelerinde mağaza açarak satışa başladık. Öyle ki dijital tarafta 2019'daki satışlarımızı 4'e katladık.”

ESKİ İHRACATIMIZI YAKALAMAK İSTİYORUZ

“Türkiye'de kendi sektörümüzde ilk 3'te olmak hedefimiz vardı, onu başardık. Şu anki hedefimiz ise 5-6 yıl içerisinde dünyada ilk 10'da yer almak. Biz Ahlatcı Kuyumculuk olarak 2019'da yakaladığımız 1.3 milyar dolarlık ihracatı yeniden yakalamak istiyoruz. Bu noktada fuarlar önemli bir yer tutuyor, İstanbul Jewelery Show'u çok önemsiyoruz. Ama tabii ki pandemi dolayısıyla su anda fuarlara katılım konusu biraz muğlak. Yanı sıra Dubai, Hong Kong. Shenzen'deki fuarlara da katılmayı arzuluyorduk, fakat ayı sorun globalde de geçerli."

Kaynak: Para Dergisi