Osmancık 112,  3767 vakaya müdahale etti

Osmancık’ta bulunan 2 adet 112 acil yardım istasyonundan 2017 yılının 11 aylık dönemi içerisinde toplam 3 bin 767 vakaya müdahale edildi.

Çorum İl Sağlık Müdürlüğü tarafından Osmancık’taki 2017 yılı acil sağlık hizmeti istatistikleriyle ilgili olarak açıklamada bulunuldu.

Açıklamada Osmancık ilçesinde 1 adet A2 ve 1 adet B1 tipi istasyon olmak üzere 2 istasyon tarafından 7 gün 24 saat kesintisiz acil sağlık hizmeti verildiği belirtildi.

Osmancık ilçe merkezinden geçen D-100 Karayolu’nun günlük araç geçiş potansiyelinin 14 bin araç civarında olduğu kaydedilen açıklamada, Osmancık ilçesinin bulunduğu yer itibariyle trafik kaza yoğunluğu açısından kritik bir konumda olduğu vurgulandı.

Açıklamada, Çorum İl Sağlık Müdürlüğünün acil sağlık hizmetlerinde Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen vakaya ulaşım ve müdahale kriterlerinde üst sınırı yakaladığı bildirildi.

Çorum İl Sağlık Müdürlüğü tarafından Osmancık’taki 2017 yılı acil sağlık hizmeti istatistikleriyle ilgili olarak açıklamada şu bilgilere yer verildi:

“Osmancık 1 Nolu Acil Yardım İstasyonu tarafından 2017 yılı 11 ayda toplam 2080 vakaya müdahale edilmiş, kentsel vakaların %98' ine ilk 10 dakikanın altında, kırsal vakaların ise %83'üne ilk 30 dakikanın altında ulaşılmıştır.

Osmancık 3 Nolu Acil Yardım İstasyonu tarafından 2017 yılı 11 ayda toplam 1687 vakaya müdahale edilmiş, kentsel vakaların %90'ına ilk 10 dakikanın altında, kırsal vakaların ise %91'ine ilk 30 dakikanın altında ulaşılmıştır.

Osmancık Devlet Hastanesinden il merkezine toplam 1209 hasta sevk edilmiştir. Osmancık ilçesinden diğer illere 47 hasta sevk edilmiştir. 2017 yılı 11 ayda 504 trafik kazasına müdahale edilmiş, 462 yaralı hastaneye sevk edilmiştir. Bu hizmetlerimizin yüzde yüz başarıya ulaşmasında ve hizmetin ivedi bir şekilde gerçekleştirilmesindeki en büyük engel, 112 Acil Çağrı hattının gereksiz meşgul edilmesi ve de asılsız verilen ihbarla birlikte trafikte ambulanslara verilmeyen önceliktir.

İlimizde 2017 yılı ilk 11 ay içerisinde 112 çağrı merkezine yapılan çağrı sayısı 284 bin 179 olup bu çağrıların 234 bin 668’i gereksiz aramalar ve de asılsız ihbarlardır.

Asılsız ihbarlar sonucunda ambulanslarımız gerçek ihtiyaç duyulan bölgelere gecikme yaşamaktadır.

Bu gecikme sonucunda sağlık çalışanı arkadaşlarımıza sözel ve fiziksel şiddet uygulanmaktadır.

Çorum İl Sağlık Müdürlüğü olarak, sağlık çalışanlarına yönelik uygulanan şiddeti kınıyor, hiçbir şekilde kabul etmiyoruz.

Görevi eksiksiz yerine getirebilmek ve bu tür olumsuzluklara dur demek amacıyla, vatandaşlarımızda bilinç oluşturabilmek için Bakanlığımız tarafından gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

İlimizde farkındalık yaratabilmek adına, meydanlarda, okullarda ve ticari işletmelerde 112 tanıtımlarıyla birlikte vatandaşlarımıza bilgilendirmeler yapılmaktadır.

Bu bilgilendirmeler içerisinde yer alan; Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan ‘Yaşama Yol Ver’ kampanyası kapsamında trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi konularında toplumsal farkındalığın artırılması hedeflenmiştir.

İnsan hayatındaki dakika ve saniyelerin önemi göz önüne alındığında 112 acil sağlık ekiplerinin trafikte zaman kaybetmeden yol alması bir insanın hayata bağlanmasına vesile olabilir.

Toplum olarak trafikte ambulanslarımıza yol vermeye özen göstermemiz ve bu konuda hassas olmamız gerekir.

Bir gün bizlerinde ambulansa ihtiyaç duyabileceğimiz ve de o ambulansta kendi yakınlarımızın olabileceği unutulmamalıdır.

Çorum İl Sağlık Müdürlüğü olarak, vatandaşlarımızın ihtiyaç duyduğu sağlık konularının bütününü dikkatle takip ediyor gerekli çalışmaları titizlikle gerçekleştiriyoruz.

Fedakârca ve özveriyle görevlerinin başında olan, vatandaşlarımıza en doğru ve en iyi hizmeti, vermeye çalışan, sağlık çalışanlarımıza, Çorum İl Sağlık Müdürlüğü olarak teşekkür ve takdirlerimizi bildirir, başarılı çalışmalarının devamını dileriz”

Serap Olcan

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.