Hitit Üniversitesi Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu üniversiteye kayıt işlemleri hakkında bilgiler verdi. 
Hitit Üniversitesi Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu'nun verdiği bilgilere göre 16-21 Ağustos 2019 tarihleri arasında E-KAYIT işlemini yapamayan öğrencilerin 22-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında Hitit Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’na giderek yüz yüze kayıt işlemini yapabilecekleri bildirildi. 
Hitit Üniversitesi Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu, öğrencilere elektronik kayıt işlemi, öğrenci numarası öğrenme, ders kayıt işlemleri, hangi belgelerin gerekli olduğu, yurt başvuru işlemlerinin nasıl yapılabileceği konusunda şu bilgileri verdi:

"ELEKTRONİK KAYIT İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

YKS sınavı sonucunda Meslek Yüksekokulumuza yerleşen öğrencilerimizin ilk yapması gereken şey E-DEVLET üzerinden E-KAYIT işlemini yapmaktır. Öğrencilerimizin E-KAYIT işlemlerini E-DEVLET üzerinden 16-21 Ağustos 2019 tarihleri arasında yapması gerekmektedir. 
16-21 Ağustos 2019 tarihleri arasında E-KAYIT işlemini yapamayan öğrencilerimiz 22-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında Hitit Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’na giderek yüz yüze kayıt işlemini yapabilirler.

ÖĞRENCİ NUMARASI NASIL ÖĞRENİLİR?

Öğrencilerimizin öğrenci numaralarını öğrenebilmeleri için E-DEVLET üzerinden E-KAYIT işlemini başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir. E-KAYIT işlemini yapan öğrencilerimiz www.oidb.hitit.edu.tr adresinin sağ alt köşenin bulunan alanlara “TC Kimlik Numarası” ve “Güvenlik Kodu” nu girerek Öğrenci Numaralarını öğrenebilirler.

DERS KAYIT İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?

16 – 23 Ağustos 2019 tarihleri arasında E-KAYIT işlemini başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin 02 – 08 Eylül 2019 tarihleri arasında Üniversitemiz HUBİS sistemi üzerinden ders kayıtlarını yapmaları gerekmektedir.
Öğrencilerimiz Ders Kayıt İşlemini Yapmak için;
1-www.hubis.hitit.edu.tr adresine girilir.
2-Gelen sayfada kullanıcı adı kısmına “Öğrenci Numarasını”, şifre kısmına ise “TC Kimlik Numarasını” girer. 
3-Öğrenciler, gelen sayfada “DERSLER-DERS KAYITLARI” linklerine sırayla girdiklerinde seçecekleri dersler Öğrencinin karşısına gelmektedir.
4-Öğrenciler; karşılarına gelen zorunlu ve seçmeli dersleri seçer ve danışman onayına gönderir.
5-Danışman öğretim elemanı öğrencinin gönderdiği danışman onayını 08 Eylül 2019 tarihine kadar onaylar ve öğrenciler 09 Eylül 2019 tarihleri itibariyle derslerine başlayabilirler.
Önemli Not: Öğrenciler HUBİS sayfalarında bulunan MESAJLAR kısmından danışmanı olan öğretim elemanına kayıtlarla ve diğer konularla ilgili sorularını iletebilirler. Danışman Öğretim elemanları kayıtla ilgili MESAJLAR kısmından öğrencilere açıklama yapabilirler. Bu nedenle öğrencilerimizin MESAJLAR bölümünü okumaları ve takip etmeleri “KAYIT İŞLEMLERİ” nin başarıyla tamamlanabilmesi açısından önemlidir.

HANGİ BELGELERİ GETİRMELİYİM?

Elektronik kaydı tercih eden yeni öğrencilerimizin aşağıda ifade edilen belgeleri 31 Ekim 2019 tarihine kadar Meslek Yüksekokulumuza öğrenci işleri bürosuna eksiksiz teslim etmeleri gerekmektedir. Yüz yüze kayıtlarda aşağıda belirtilen belgeler, kayıt esnasında teslim edilecektir.
1. Ortaöğretim kurumlarından alınan Diploma veya Çıkış Belgesinin aslı. (Başarı Belgesi, mezuniyet belgesi yerine kullanılmaz),
2. YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı),
3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Kimliğinizin yanınızda olması ve kimlik üzerinde T.C. numarası yazılmış olması gerekmektedir),
4. 4 adet 4x5 cm ebadında fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır),
5. Erkek adaylardan bakaya veya yoklama kaçağı olanlar, Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesi (Fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge),
6. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümüne yerleşen öğrenci adaylarımız için Tam Teşekküllü Hastaneden alacakları Sağlık Raporu ve Adli Sicil Kayıt örneği.

YURT BAŞVURU İŞLEMLERİNİ NASIL YAPABİLİRİM?

Yurt işlemlerinin Üniversitemizle doğrudan ilgisi bulunmamaktadır. Öğrencilerimizin yurt başvuru işlemlerini yapabilmeleri için Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’nün sitesi olan www.yurtkur.gsb.gov.tr adresini takip etmeleri gerekmektedir. YURTKUR’un internet sitesinde, E-DEVLET üzerinden hangi tarihler arasında başvuru yapılacağı açıklanacaktır. Yurt başvuruları YURTKUR’un internet sitesinde açıklandığında, öğrencilerimiz E-DEVLET’ten giriş yaparak arama kısmına “YURT BAŞVURU İŞLEMLERİ” yazarak gelen link üzerinden yurt başvurularını yapabilirler. 
E-DEVLET üzerinden elektronik kayıt yapılmadan yurt başvurusu yapılamamaktadır. Çünkü elektronik kayıt (e-kayıt) yapılmadan E-DEVLET üzerinden yapılan yurt başvuru işlemlerinde “ÖSYM KAYDINIZ BULUNAMIŞTIR.” şeklinde hata vermektedir."